27 augusti 2013

Svårt att välja


Vi måste byta överdrag på vår tevesoffa. Tyget är sönderklöst och småbarnsslitet, men soffan är fortfarande ganska skön att sitta i, så det är dumt att slänga ut den. Häromdagen fick jag hem tygprover att välja mellan. Det är inte så lätt som det kan verka.

Vi har kommit överens om färgen grå, men det finns så många olika nyanser och strukturer. Dessutom har vi en gråblå nyans på både snickerier och matta, så den nya grå måste passa ihop med den. Svårt. Och ännu svårare att föreställa sig en hel soffa utifrån en decimeterstor tyglapp. Och samtidigt som jag har beslutsångest över vilken vi ska välja, så är det någonting med lapparna som gör att min hjärna går igång och jag börjar drömma om att sy lapptäcken igen. Kanske kan jag använda de här lapparna...

...men nej. Dags att sansa sig. Jag har inte tid. Det får bli någon annan gång.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...