6 augusti 2013

En dag full av möjligheter


Vissa dagar känns det som om alla måsten och krav hopar sig och jag blir trött bara av att tänka på allt som ska göras, även de roliga sakerna. Andra dagar, som idag, känns det fantastiskt när jag tänker på alla möjligheter jag har. Vad mycket roligt det finns att göra. Trots att tiden inte räcker till för allt, huset är stökigt och vi har halvfärdiga projekt lite här och var, så känns det bra att ha mycket att se fram emot. Saker jag kan göra. Om jag vill. Som att skapa en ordentlig köksträdgård, eller inreda lekstugan, eller bygga en ateljé, eller bara sortera all tvätt och städa garderoberna. Det är ganska tillfredsställande det också. Fast idag ska jag måla. För att jag vill.

(Peppar, peppar men jag tror att internetkrånglet löste sig igår kväll. I alla fall så fungerar det nu. Jag håller tummarna för att det ska fortsätta så.)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...