18 juli 2013

Sortera bort energitjuvar


I en veckas tid har vårt hem sett ut som ett bombnedslag efter att vi börjat flytta möbler inför renoveringen av Sonias rum. Medan Peter har rivit väggar på övervåningen, har jag ägnat mig åt att måla bokhyllor, sortera gamla papper och ställa in böcker i någon slags ordning i biblioteket. Hittills har sex stora kassar med gamla recept, inaktuella papper och gamla tidningar rensats ut, och det är fascinerande vilken lättnad det är. Trots att man inte går och tänker på det dagligen så ligger alla osorterade papper där och stjäl energi. Nu känner jag mig redo att ta tag i nya projekt, vilket är tur eftersom det är min målardag idag. Peter och tjejerna åker på utflykt och jag får tid för mig själv. Det ser jag fram emot.

7 kommentarer:

Mona sa...

Du har helt rätt Elin, man kan känna när man kommer in i ett rum - här vill jag vara eller tvärtom, här trivs jag inte. Jag gick en minikurs i Feng shui och det var jätte intressant! Örjan brukar skoja och säga Å vad Feng Shui det blev! om jag städat eller gjort om så det märks.. kram Mona

Mika sa...

Åh! Du är tillbaka! Vad glad jag blir!

Jag ska ha utställning jag med... första riktiga. Det känns tryggt att gå in här och läsa för om sanningen ska fram så är jag (inte så) lite rädd för att visa upp mitt innersta inför människor... en del kända andra inte. Illustrationer kan jag gömma mig bakom. Det här är något helt annat.

Mitt ord är "ögonblick". Nu har jag tagit efter dig och skrivit upp det på väggen.

Ha en underbar dag!!!

Kram
Mika

Elin sa...

Mona: Jag har läst lite om Feng shui jag också, och mycket låter klokt (och annat ganska lustigt) men jag känner också direkt om det är något som inte känns rätt i ett rum - eller tvärtom.

Mika: Kul med en egen utställning! Det kommer säkert att gå jättebra. Och det känns skönt att vara efterlängtad :)

Christina sa...

Ja, tänk så mycket papper man samlar på sig. Skönt att få utrensat. Och vad hemtrevligt och fint rummet ser ut, jag älskar böcker och det är så spännande att titta vilka böcker människor har i sin bokhylla.

Kram Christina

Elin sa...

Christina: Jag brukar också vara nyfiken på vilka böcker som finns hemma hos människor jag besöker. Här hemma finns allt möjligt, både skön- och facklitteratur, men ingen Shakespeare tyvärr ;)

Unknown sa...

Åh vad mysigt ni har där! Hemtrevligt.
Kul att du är tillbaka igen.
Må så gott!

Elin sa...

Tack Anna!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...