26 juli 2013

Att fixa sin egen dörrmatta 2


Det blir inte så mycket konstmåleri här inne de här dagarna, men det kommer. Just nu känner jag mig ganska avslappnad när det gäller det, och tar mig lite tid att fokusera på pyssel här hemma. 

För länge sedan gjorde jag en egen dörrmatta med prickar. Den har fått stå ut med både hårdhänt skakande och kattkräks så det var hög tid att skaffa en ny. Jag letade överallt efter en färdig matta som jag tyckte om, men hittade ingen, så jag gjorde som förra gången - köpte en billig enfärgad matta på Ikea och målade den själv. Förra gången använde jag sprayfärg, men den här gången prövade jag med överbliven utomhusfärg från lekstugebygget, och det fungerade alldeles utmärkt. 


 En gammal plastficka fick en uppritad harlekinruta...


... som jag skar ut med en vass kniv...


... och använde som schablon för färgen som jag duttade ut med en sönderklippt kökssvamp. Vi får se hur länge det håller.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...