14 juni 2013

Att slå fem flugor i en smäll


Igår kväll var det avslutande sommarfest på lilltjejens förskola Bergatrollen. Det känns lite vemodigt eftersom vi har haft våra barn där i tio år, och barnen har verkligen älskat sin förskola och sina fröknar.  I alla fall fick jag i uppdrag att göra ett kort som skulle följa med presenten som björnarna (de stora barnen som ska börja i förskoleklass) skulle överlämna.

Jag hade väldigt roligt när jag ritade de fem björnarna som små trollungar med svans. Själva presenten var ett parasoll men på bilden blev det mer ett paraply. Trollungarna fick lite färg också innan jag monterade ihop kortet, och då blev det lättare att se vilket litet troll som var vilket barn. Sonia gillade det i alla fall och jag fick lova att skriva ut ett ex. till så att hon fick färglägga själv. (Jag hade fotograferat teckningen och skrivit ut den i lite mindre storlek.)

Och vad menade jag med fem flugor i en smäll? Jo, jag har ju min utmaning med att rita ett ansikte om dagen. Här klämde jag till med fem på en gång. Perfekt.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...