24 april 2013

Leker med lera


Till helgen är det bildpedagogikkurs igen och jag hade en liten uppgift släpande som jag missat när jag var borta vid ett tillfälle. Det handlade om lera och att bygga figurer. I helgen plockade jag fram lite lufttorkande lera som jag lånat hem från skolan. Jag köpte in några paket för ett tag sedan, men ingen av eleverna är så förtjust i den, så jag tänkte att det kan vara värt att testa själv. Den är väldigt billig så det vore bra om den gick att använda. Skolans bildbudget är inte den högsta.

Efter att ha jobbat lite med den förstår jag elevernas frustration. Den är väldigt svårarbetad, torkar snabbt och är hård. För att inte bråka för mycket med den, satsade jag på mycket enkla former och piffade sedan till dem med lite ståltrådsdetaljer. När de torkat gjorde jag små näbbar av en konservburk till fåglarna. De blev lite söta tycker jag, men det var inget jag tror att jag kommer att vilja göra igen. Det finns roligare leror.
* * *
I have made some birds and an angel for my art education class.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...