19 april 2013

Längtar efter hemmafix


Jag riktigt längtar efter att ägna mig åt lite hemmafix utan att ha dåligt samvete över att man borde ägna tiden åt viktigare saker. Det har varit så mycket annat en längre tid nu, så jag har inte gjort nästan någonting här hemma. Igår kväll målade jag i alla fall fönsterfodren i vårt nyrenoverade badrum. Det ska bara på ett lager till, sedan kan jag kanske sy de där cafégardinerna som jag har tänkt så att  vi slipper ha en stor filt hängandes i fönstret för att undvika insyn.

Dessutom funderar jag på att plocka upp ett gammalt trädgårdsbord och två stolar från källaren och måla dem turkosa. De skulle passa ypperligt i badrummet. Jag har inte riktigt fått godkänt från resten av familjen när det gäller det, men det löser sig nog. Kanske jag ska gå och hämta den på en gång? Nej, det är nog lite överdrivet så här på fredagskvällen. I morgon kanske...
* * *
I am longing to do some house decorating. I have had som many other more important things to do lately. Yesterday I painted the windows in our new bathroom and I want to paint a table and two chairs too, but not tonight. Tomorrow maybe...

2 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Känner igen det där, det ska helst ske på en gång när man fått en idé, precis som om att om det inte händer på en gång så händer det inte alls :). Det låter bra med stolarna och bordet tycker jag.

Trevlig helg!

Elin sa...

Idag skiner solen så idag ska jag banne mig ta ut dem och måla lite. Tur att jag väntade :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...