12 mars 2013

Tidsbrist och effektivisering?


Söndagen blev målardag. Precis som förra veckan dukade jag upp mina målarsaker i köket för att få lite mer ljus och värme. Jag har sex förberedda dukar kvar som jag måste få färdiga innan Gästrik Konst som börjar på långfredagen. I stället för att ägna mig åt en tavla i taget, prövade jag att jobba med alla sex samtidigt. Det kändes annorlunda och lite roligt. Vi får se om det är ett arbetssätt jag kommer att fortsätta med, eller om jag återgår till att ta ett motiv i taget. Jag hann inte göra färdigt dem i helgen, men det viktigaste är gjort, och det borde inte ta så lång tid att måla klart om inget oförutsett händer (som det har en tendens att göra). Helst ska de bli färdiga den här veckan, eftersom jag behöver nästa vecka för att fixa inramning till alla tavlor. Tyvärr är det dags för bildpedagogikkurs också, så både fredag och lördag försvinner. Jag får nog räkna med en del kvällsjobb.
* * * 
I painted on six canvases at the same time, this weekend. I usually finish one painting before I start another, but it is fun to try something new. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...