22 februari 2013

Lite tid i målarrummet


Jag snor åt mig lite tid i målarrummet idag också. De två större tjejerna har friluftsdag och kommer hem tidigare, och den lilla har jag lånat ut till mina föräldrar (tack och lov för dem!), så det får blir kort men effektivt. Jag har kommit igång med nio mindre collage/målningar och jag är i den där fasen när det knappt går att släppa dem. Allt känns roligt och möjligt och var och en av dem kan bli ett mästerverk. Det gäller att njuta medan det varar, för jag vet att det sedan kommer en fas med tvivel och omöjlighet, när jag bara vill kasta dem i soptunnan. Det gör det nästan alltid. Tursamt nog så går även den fasen över, och det brukar bli bra till slut. Det är dock en senare fråga - idag ska jag bara leka och ha kul.
* * * 
I will spend some time in my studio today. The kids will come home earlier from school so I have to hurry up. Yesterday I started on nine smaller canvases and today I am going to just play and have fun with them.

2 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Nämnde det nog på Instagram, men så bra bild! Och du ser så snygg och fräsch ut, min man sa faktiskt det också, haha!

Elin sa...

Ha, ha.. Tack så mycket! Jag skyller på det fantastiska ljuset i målarrummet just den förmiddagen :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...