5 februari 2013

Jag drömmer fortfarande


Såhär ser mitt målarrum ut när det är någorlunda städat, och ljuset lyser in genom fönstret. Jag trivs verkligen där, även om det är lite kallt på golvet och golvlisterna fortfarande inte är målade. Det enda problemet är att det börjar bli lite trångt. Jag drömmer fortfarande om en större ateljé någonstans utanför huset, som jag har skrivit tidigare, men den lokal jag hade hört mig för om som skulle passa perfekt kostade alldeles för mycket. Nu sitter jag fast lite i mina planer, och har börjat fundera över ladugården igen. Det vimlar ju inte direkt av charmiga, lagom stora lokaler med billig hyra och som dessutom är lediga. Kanske är det bäst att bygga en själv? Man kan ju alltid drömma.
* * *
This is my studio when it is clean and the light shines in through the window. I like this room, even if the floor is cold, but it is a little bit too small. I am still dreaming about a larger studio outside the house. 

5 kommentarer:

Madde sa...

Har länsstyrelsen microbidrag eller dylikt, kolla vad de har att erbjuda småföretagare. Jag fick ett bidrag till ombyggnad av en lokal här hos oss. Lycka till!

ingridp sa...

Jag måste tyvärr lämna min ateljé nu och packar,sorterar, slänger (ger bort). Hälften måste bort. Minst. Såå plågsamt, för som du drömmer jag om ett stooooort rum.jag menar stort! Men nu blir det mini istället. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Fördelen är att man hittar massor som man letat!
Lycka till!

Unknown sa...

Förstår att du vill ha större, men det ser så ljust och trevligt ut som det är.
Härliga tavlor du gör med fantastiska färger!
Lycka till!
Yvonne

Sara sa...

Fint du har det!

Elin sa...

madde: Jag har kollat fram och tillbaka lite, men inte kommit till skott och kollat upp det ordentligt. Ska göra det. Tack för tipset!

ingridp: Tråkigt att du måste lämna din ateljé, men tur att du kan några små fördelar i alla fall ;)

Tack alla!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...