3 februari 2013

365 faces - dag 24

365 faces, day 24
Jag ligger lite efter i mina 365 faces, men det tar jag med ro. Det kommer att bli 365 ansikten innan året är slut. Det spelar ingen roll om jag gör dem i efterhand ibland. Alla mina ansikten hittills är väldigt snabba skisser. Jag tänkte nog att jag skulle lägga lite mer krut på vissa av bilderna, men det har inte blivit så. Mellan en och fem minuter skulle jag gissa att det har tagit för varje bild. Jag gör oftast flera skisser vid samma tidpunkt, så när jag känner mig någorlunda nöjd med linjerna har jag lagt undan bilden och börjat på nästa. Om jag skulle pilla och peta på varje ansikte, hade jag nog inte klarat av att göra ens tjugofyra bilder.
* * *
I am a bit behind with my 365 faces, but that doesn´t matter. I will get there. All my sketches are quick. They take between one and five minutes to complete. If they would take longer, I wouldn´t last a whole year.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...