25 januari 2013

Jag målar och målar...


Med en kupévärmare surrande vid fötterna (det är tjugo grader kallt ute och golvet i målarrummet dåligt isolerat) och en ljudbok i öronen, har jag spenderat förmiddagen i målarrummet. Den stora tavlan står fortfarande på staffliet och jag målar lager på lager, backar, kisar med ögonen och lägger på ett lager till. Den här tar tid. Just nu känner jag mig ganska nöjd med stora delar av den, men man vet aldrig hur det känns i morgon.
* * *
Today I spend my time in the studio. I still work on the large painting I started a while ago. Right now I like most of it, but you´ll never know how it feels tomorrow.


3 kommentarer:

Elin sa...

Fint det ser ut! :) Ja nog är det kallt här också. Tofflor på hela dagen...

aariho sa...

Å, så deilig å ha noen timer fri til å bare male! Jeg har ikke malt på lenge, men gleder meg til å komme i gang igjen. Neste uke, kanskje? (Er ikke hjemme nå, besøker barn og barnebarn). Takk for oppmuntrende blogg!

Elin sa...

Elin: Ja, jag längtar tills det blir lite varmare. Jag är trött på att frysa.

aariho: Välkommen hit!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...