19 oktober 2012

Man kan väl ändra sig...

Work in progress...
Det har varit lite segt att komma igång med måleriet den senaste tiden. Jag har haft mycket annat som har tagit min tid, men det är inte bara därför. Ibland fastnar jag bara och vet inte hur jag ska komma loss. Oftast försöker jag planera mer för att hitta vägen igen, och ofta hjälper det, men allra bäst är det att bara ta penseln i handen och sätta igång. Bilden här ovanför visar precis det. Jag har tagit en gammal målning, vänt upp och ned på den och helt enkelt börjat om. Lite färg här och där, väldigt grovt målat, utan att tänka alltför mycket. Just nu känns den lovande. Vi får se hur den känns i morgon.

I have been feeling a little bit stuck in my painting lately, but today I just started over on an old one. It feels good.

4 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Jag tycker också det ser väldigt lovande ut...Ska försöka få arslet ur och komma igång själv nu efter tre dagars uppehåll!

Elin sa...

Kör hårt :)

ingridp sa...

Spännande utveckling Elin

Elin sa...

Ja, vi får se var den tar vägen...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...