19 september 2012

Mitt hem är mitt förråd


I helgen städade jag mitt målarrum, rensade på hyllor och sorterade dukar. Det börjar bli så mycket där inne nu så jag letade lite i resten av huset för att hitta förvaringsställen åt några små överblivna tavlor. I brist på förråd så hamnar alla mina osålda tavlor på väggar eller hyllor här hemma, men de här har fått bo i målarrummet ett tag. Nu är det slut på det. Utrymmet behövs för annat. 

Eftersom tavlorna i vårt hem byts ut ganska snabbt, allt eftersom de blir sålda, har jag ingen lust att spika mer i väggarna. Därför är det så bra med Ribbaramar från Ikea. De kan stå på en hylla eller ett skåp utan att vicka och tapeterna klarar sig utan fler hål. På farmors gamla linneskåp fick två återvinningstavlor bo medan två konsttryck fick platsen över soffan tillsammans med en vildvuxen blomma som också rensades ut från målarrummet. Vi får se hur länge de blir kvar.

I cleaned out some paintings from my studio this weekend. I don´t have enough space for storage so I have to put them in our house. I like the fact that the frames are so deep that they can stand on a shelf.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...