24 september 2012

Jag är inte bra på att leka, eller?

En flätad lek av överblivet papper
Ibland när småtjejerna vill att jag ska vara på deras rum och köra med bilar eller leka med dockor, kryper det lite i kroppen på mig. Jag invänder att jag inte är bra på att leka och gör hellre något "nyttigt" som att baka eller läsa tillsammans med dem. Men stämmer det verkligen att jag inte är bra på att leka? Nej, verkligen inte. Leka är ju vad jag håller på med i målarrummet en stor del av tiden. Jag leker med färg och form, prövar nya idéer och skapar utan att tänka på resultatet. Som den flätade skapelsen här ovanför. Det blev några målade pappersremsor över när jag skar till formen på några kort och istället för att slänga dem prövade jag att väva lite, och eftersom jag gillade färgerna hängde jag upp väven ovanför arbetsbordet. Kanske ger den inspiration till något annat, eller så gör den mig bara glad. Roligt var det i alla fall. Och visst var det lek.

I usually say that I am not good att playing, but then I think of playing with dolls or cars. I like to play with colour and paper, like in the picture above. 

2 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Jag är inte heller bra på att "leka leka" men då får man se att man är bra på andra lekfulla saker. Jag brukar gilla och dansa med mina barn. Det är ju faktiskt också LEK:)

Elin sa...

Ja, dansa tycker jag också är kul! Tjejerna och jag brukade ha fredagsdisco i vardagsrummet förut :) Kanske ska återgå till det i morgon...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...