8 augusti 2012

Tur att man har en hjälpsam familj

En inslagen tavla på väg till sin köpare
Hur göra man för att skicka en ömtålig, ganska stor tavla från Årsunda till Stockholm? Om man dessutom har ett företag? Kanske är jag dum (antagligen) men jag har varit inne på Postens hemsida flera gånger och det slutar alltid med att jag klickar mig därifrån och tänker att jag ska läsa ordentligt senare. Alternativet Bussgods hemsida är något bättre men jag gav upp även där.

På diverse diskussionsforum läser jag att Posten är urusla på att hantera ömtåliga paket, att allt slängs i en stor hög och det verkar nästan som om man ska vara glad att något kommer fram överhuvudtaget. Jag hittar ingen sådan information om Bussgods. Naturligtvis vet jag att man ska ta sådana sanningar med en nypa salt, men jag blir ändå lite villrådig.

Tur då att det dyker upp ett tredje alternativ. Min bror med familj ska åka till Stockholm och har lovat att ta med paketet. Helt gratis. Och jag tror inte att de kommer att kasta omkring det heller. Ett bekymmer ur världen. Nu kan jag strunta i Posten ett tag till...

I am sending a painting to a buyer in Stockholm.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...