14 augusti 2012

Lite kvällsjobb?

Konsttryck på tork
Barnen är hämtade på fritids och förskola, middagen är lagad, mellandottern har varit på fotbollsträning och läggs av pappan, medan den äldsta pratar i Skype med en kompis. Lilltjejen somnade i soffan och är uppburen till sängen. Mitt huvud snurrar av sista-minuten-förändringar i min tjänst och tankar om att jag borde träna, plocka undan i köket, sätta på en tvätt och vattna blommorna utomhus, bokföra, göra i ordning beställda konsttryck och skicka en faktura. Puh! Jag är inte van med det här tempot. Jag tror jag går och lägger mig i stället.

I am tired after a long day at work, and my head is spinning.

2 kommentarer:

ingridp sa...

Kämpa på, njut av familjen runt omkring men markera ibland din tid. Jag ser din utveckling och det är spännande att följa. Vi har alla varit där men det blir sakta sakta mer din tid! Man ska värna sitt driv framåt.......

Elin sa...

Tack för peppning :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...