31 augusti 2012

Jag behöver en större ateljé (eller åtminstone ett förråd)


Jag har ett rum i huset som jag använder som ateljé. Det är i normal storlek, ganska fyrkantigt och relativt välordnat (åtminstone ibland). Förvaring finns det gott om. Skrivbordet har två hurtsar med stora lådor, det finns två garderober som går ända upp till taket, en liten byrå för småplock och flera hyllor runt väggarna. Trots det så räcker inte utrymmet till så jag sprider ut mig i resten av huset. I kökssoffan ligger tyger och på väggarna hänger tavlor som ännu inte sålts. Igår letade jag efter något ställe att förvara mina beställda wellpappkuvert. Till slut stuvade jag om lite i ett skåp på övervåningen och bestämde att det från och med nu är mitt postskåp. Vi får se vad resten av familjen säger om det. Har de invändningar får de bygga mig en större ateljé - eller ett förråd.

My studio is a room in our house. I have a lot of storage, but it is not enough. I need a larger studio, or at least a storehouse.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...