16 augusti 2012

En målardag i bilder


Detalj av pågående arbete. Den röda färgen är en av de nya flytande akrylfärgerna av märket Golden som jag köpte i somras. Jag har inte hunnit använda dem så mycket men den här färgen, Quinacridone Burnt Orange, blev jag riktigt förtjust i.


Alla färger ligger huller om buller i en stor plastlåda från Ikea. Det är ingen idé att försöka hålla mer ordning än så.


En duk på staffliet. Den här har jag påbörjat för länge sedan, men körde fast och har inte vetat hur jag ska gå vidare, men idag ska den banne mig bli klar.


Kameran åker fram med jämna mellanrum för att dokumentera det som händer.


Solen skiner in genom fönstret till målarrummet och jag får vrida staffliet för att inte bli bländad, men det gör inget. Jag tycker om ljuset. På kvällarna blir det så mörkt härinne att jag inte kan se färgerna ordentligt.

My day in pictures.

3 kommentarer:

färgtrappan sa...

Fin bild på dig där mitt bland stafflier o prylar :)

/maja

pauline sa...

oh, i LOVE this work in progress! I looked at your other posts and your doodles and drawings are great too! Beautiful work. xox

Elin sa...

Thank you Maja and Pauline!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...