9 augusti 2012

Återbruk av gamla tröjor



Jag leker vidare med Picmonkey. Det är något med det där polaroidformatet som tilltalar mig. Dagens bildserie visar ett återbruksprojekt som har tagit riktigt lång tid att göra. Det påbörjades för över femton år sedan. På den tiden var jag väldigt noga med att inte kasta saker i onödan. Vi var studenter och hade inte särskilt mycket pengar, vilket ledde till en hel del kreativa lösningar.

Grytunderlägget på bilderna är virkat av en gammal t-shirt och från början hade jag nog tänkt göra många sådana rutor som jag sedan skulle sy ihop till en lapptäcksmatta. Jag hann bara till tre och sedan tröttnade jag. Lapparna har legat i en låda och följt med i diverse flyttar, och häromveckan hittade jag dem igen och blev sugen på att göra något nytt.

En av Gretas urvuxna tröjor (och som Sonia aldrig skulle sätta på sig eftersom den var rosa) fick bli kant och så på med ett av mina tygmärken, som jag köpte för en tid sedan, men ännu inte haft tid att använda.

Jag tycker den blev riktigt fin... eller åtminstone lite rolig.

I have made something new from two old t-shirts. 

4 kommentarer:

Mitt bildrum sa...

Tjusigt!

Elin sa...

Tack, tack! :)

Åsa sa...

Kul med Picmonkey! Det ska jag också testa! Har letat efter liknande. Tack för tipset!
Jätte fin grytlapp! Bättre att klippa sönder det man har än göra som jag som köpte ett nytt nystan för typ 300 spänn!! -.-

Elin sa...

Picmonkey är riktigt bra tycker jag. Enkelt och roligt. Det var min dotter som tipsade mig :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...