16 juli 2012

Vi diskuterar färgsättning

Linoljefärg i kromoxidgrönt
Lekstugans interiör är i fokus här hemma just nu. Peter spikar pärlspont och jag målar en liten träsoffa i ljust grön linoljefärg. Soffan är en gammal ful furuvariant med förvaring under locket (antagligen från Ikea), men blir nog riktigt fin när den är målad. Grön blev den för att jag ville använda färg vi hade istället för att köpa ny. Jag blandade en liten burk kromoxidgrönt i en större burk vit linoljefärg vilket ger en ljust mintgrön färg som jag älskar.

Till väggarna måste vi dock köpa färg, men vi är inte riktigt överens om vilken det ska bli. Jag och Greta vill ha en ljust citrongul färg (det ska vara mycket färg i en lekstuga!), medan Mira och Sonia röstar på turkost. Innan Peter har snickrat klart har jag nog lyckats övertala dem - eller dem mig.

* * *
We are decorating the childrens playhouse, but we can´t agree on what colours the walls should have. Greta and I want them to be lemon yellow and Sonia and Mira want them to be turqouise. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...