20 juli 2012

Skisser ur trädgården 5




En liten sommarblomma från mina krukor på framsidan fick bli dagens skiss. Jag kommer inte ihåg namnet på blomman, men jag gissar att det är någon form av minipetunia. Vacker är den i alla fall, men en svår färgnyans att blanda för en akvarellamatör.

Idag är det för första gången på länge riktigt sommarväder här. En sådan där dag man borde spendera på stranden, men jag måste säga att det lockar inte mig särskilt mycket... Jag vill hellre måla väggarna i lekstugan. Vi får se vad resten av familjen säger.

* * *
The sketch for today is a small flower that I don´t remember the name of. It is beautiful but it was hard to find the right colour.


Today is the first day with warm and sunny weather and I guess we should go to the beach, but I´d rather paint our playhouse... We will see what the rest of the family says.

2 kommentarer:

färg o form sa...

Tjohej! Såg att du hade kommit in på skolan. Bildpedagogik är jättekul och spännande. Jag jobbade också 50-60% och läste på halvfart, distans. Funkade utmärkt! Lycka till du flitiga tjej//Hanna

Elin sa...

Tack Hanna! Ja, det går säkert bra och just nu känns det riktigt roligt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...