24 juli 2012

Om man kisar kan man nästan tro att solen skiner...

Utsikt från lekstugan
Lekstugans innerväggar och tak är äntligen färdigmålade. Den gula färgen blev jättefin, och när man är där inne kan man nästan lura sig själv att det är solsken utomhus, men det är det såklart inte. Inte den här sommaren. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om vädret. Inget solsken betyder att man kan måla inomhus utan att ha dåligt samvete, men samtidigt skulle det vara trevligt med åtminstone några varma sommarkvällar så att det går att äta utomhus.

Ikväll blir det dock inget häng på altanen även om det skulle bli varmt. Jag måste städa mitt målarrum. I morgon får jag nämligen besök av några som vill titta på en tavla och det går inte att genomföra som rummet ser ut nu. Visserligen ingår det väl i myten om konstnären att man ska vara lite rörig, men någon måtta på eländet får det ändå vara.

* * *
I have finally painted the walls and the ceiling of the playhouse. The yellow colour makes the room sunny. 


Tonight i have to tidy my studio, because a couple is coming tomorrow to look at a painting they are interested of.





2 kommentarer:

Emma sa...

Så fint och gult det blev!

Elin sa...

Jepp, och nu är golvet grått och listerna turkos, fast inte ditsatta än...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...