9 juli 2012

Hon hade talang - tyvärr

Fortsätter med ett till collage bara för att det är så roligt (gjort i PicMonkey)

På hemväg från familjesemestern i Vimmerby lyckades jag övertala min familj att ta en liten omväg. Vi åkte till Eksjö så att jag skulle kunna få gå på konstutställning. Jag hade läst om utställningen tidigare, men hade inte uppfattat att den var i Småland (avslöjar lite om mina geografiska kunskaper...).

Utställningen heter "Hon har talang - tyvärr" och visar verk av kvinnliga konstnärer som var verksamma under slutet av artonhundra- och  början av nittonhundratalet. Bland annat fanns där två målningar av Sigrid Hjertén som jag hemskt gärna ville se i verkligheten. Så värst mycket tid att titta fick jag dock inte för resten av familjen hade ganska bråttom, men jag är nöjd över att jag fick se den i alla fall.


* * *
On our way home from our trip to Vimmerby we stopped at an art museum in Eksjö.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...