15 juli 2012

Fullspäckad höst

I min skissbok just nu...
Igår fick jag reda på att jag var antagen till Bildpedagogikkursen på högskolan i Gävle till hösten. Det känns kul. Tror jag i alla fall. Tanken är att jag ska läsa in behörighet så att jag kan arbeta som bildlärare på högstadiet (vilket jag kommer att göra till hösten i alla fall eftersom vår ordinarie bildlärare har tagit tjänstledigt). En annan anledning är att jag saknar högskolemiljön. Jag tycker att det är så fasligt roligt att gå i skolan. Kursen är på halvfart och distans så det borde inte vara något problem med att kombinera den med mitt lärarjobb på 60%. Problemet blir väl snarare att hinna med måleriet och företaget (och familjen!), men det ska nog gå det också. Man kan ju alltid försöka.

(Det har varit förskräckligt dåligt med veckoutmaningar här under sommaren så jag tänkte dra igång en ny i morgon. Det handlar om trädgård och jag har tjuvstartat lite i min skissbok...)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...