26 juli 2012

Fantasidjur 4

Dagens fantasidjur påminner om Barbapapa...
Det blir inte mycket tid över för måleri de här dagarna, men veckans tema fortsätter. Lite lek i målarrummet hinner jag med, men inte tillräckligt för att ge mig in i måleriet på riktigt. Då behöver jag lugn och möjlighet att fokusera och det går inte med ett hus fullt av barn. Dessutom vill jag inte bromsa Peters intresse för att röja ur ladugården och så ska lekstugan bli färdig, så det råder ingen brist på kreativitet. Bara i en annan form.

* * *
I keep doing my imaginary animals, but that is enough painting for me right now. I have a house full of kids and a husband that wants to clean out our barn and then it´s the playhouse... 

3 kommentarer:

Helena L sa...

Åh, så kul med atelje i uthuset/ladugården. Jag kommer och tittar på dina bilder när den är klar. Det ser ut att bli ett sommargalleri OCH en atelje:)
Det gäller att hålla elden levande när man får hjälp att iordningsställa ett så viktigt utrymme, alteljen.

Elin sa...

Jag lovar att jag ska ha en invigning när den är klar - men det dröjer nog några år skulle jag gissa :)

Emma sa...

Åh...vilken Barbasöt! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...