12 juli 2012

Dagens konstutflykt


Det blev ett snabbt besök på Konstkraft Ljusnes utställning idag. Jag hann fotografera min vägg och titta på Helenas fina akvareller och Monas skrotfigurer som jag hade sällskap av i påskas och sedan sprang jag snabbt förbi och kikade på alla andras verk. Några var fina och andra hade jag inte låtit vara med, men så är jag ingen konstkännare heller. Hela utställningen var dock mycket fint hängd i en spännande lokal.


Utanför byggnaden rann Ljusnan och alla barnen och deras kusiner (och deras pappor!) var mer intresserade av laxen som hoppade än av att titta på konst. Det kanske inte är så konstigt.



Efter Ljusne åkte vi till Axmarbrygga och åt en fantastisk lunch. Utanför passade jag på att besöka Galleri Bläckhornet där det också var konstutställning. En besökare på Gästrik Konst tyckte att mina tavlor skulle passa så bra där så jag var nyfiken på hur det såg ut inuti. Tavlorna av de två konstnärerna Eva Persson och Agneta Pihlström hann jag knappt titta på för mina barn sprang upp och ner i trappan och lät som en hel elefanthjord, men det gör inte så mycket. Det är kul att de följer med.

2 kommentarer:

Maria sa...

Din vägg är väldigt fin!

Elin sa...

Tack Maria! Hon som hängde utställningen hade lyckats bra, tycker jag.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...