18 juli 2012

Dagen gick så fort...

På staffliet just nu
Snart slut på vit färg så jag blandar direkt i burken...
Tittade upp från färgen och insåg att klockan närmar sig middagsdags. Kanske man borde fundera på vad vi ska äta i kväll? Trots att jag målat hela dagen har jag inte blivit färdig med något. Jag målar över och målar om i vanlig ordning och det blir många lager innan det känns riktigt rätt. Roligt är det i alla fall. Innan jag började måla tittade jag igenom det sista på Bloom True e-kursen och jag fick en liten aha-upplevelse. Det kändes helt plötsligt helt självklart hur jag ska använda det jag lärt mig på kursen i mitt eget måleri. Sedan är det förstås en sak att veta det i huvudet och en annan sak att genomföra det i praktiken. Det blir inte alltid som man tänkt sig, men jag är väldigt nyfiken på att prova.

* * *
I have been painting all day but nothing is finished yet. I always paint layer after layer, until it feels right, and that takes time. Before I started this morning I watched the last video of the Bloom True e-course, and I think i had an aha-moment. I suddenly knew how I should use what I have learned from the e-course in my own paintings. I don´t think it will be easy to do, but I am looking forward to trying.




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...