12 juni 2012

Dubbla vernissage

Färgerna på min palett just nu
Morgonens tavelleverans gick bra. Mamma och jag lämnade av tavlorna hos konstnären Ann-Caroline Breig som har hand om utställningen. Hon berättade att det är fyrtioåtta konstnärer som ska delta, fler hade sökt men juryn var tydligen ganska hårda i sina bedömningar. Jag trodde inte att jag skulle kunna vara närvarande på vernissagedagen den 30 juni, eftersom det är vernissage i Tallbo samtidigt, men nu fick jag höra att det är lite senare i Ljusne så kanske jag kan hinna ändå... Det skulle vara kul att se allas bidrag.

Nu är alla målningar färdiga till Tallbo i alla fall. Igår kväll lade jag dit det sista färglagret på tre små collage och kvar återstår bara att rama in dem. Sedan är det lite småfix kvar. Det känns skönt, eftersom morgondagen går åt till skolavslutning, och sedan ska vi åka till stugan över midsommar. Jag kommer hem lagom tills det blir dags för hängning så allt måste vara klart innan vi åker. När vi är i stugan ska jag bara ha semester.

* * *
We had a nice trip today and left my paintings in artist Ann-Caroline Breigs wonderful studio. There will be work from 48 artists in the exhibition. 


I have almost everything done for the exhibition in Tallbo, and that feels good because tomorrow is the last day of school and then we are going to Övik over midsummer. 

2 kommentarer:

Lisa sa...

Du är verkligen värd semester över midsommar! Du har verkligen jobbat hårt i vår.
Själv jobbar jag hårt på att få ett nytt vardagsrum så att jag kan köpa mig en "Elin Folkesson" och hänga upp här hemma ;-)

Kraaam!

Elin sa...

Kramar till dig också Lisa! Hoppas det blev en härlig skolavslutning , trots att fröken inte hade några kläder ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...