14 maj 2012

Veckans tema: Linjer i akvarell

Ett inte helt lyckat experiment med akvarell
Första dagen på den nya veckoutmaningen att rista linjer i akvarell. Jag valde såklart människor ur morgontidningen. Det är skönt att slippa fundera så mycket över motiv och bara göra. Dagens resultat blev ingen höjdarbild. Jag är så ovan att måla med akvarell, men det är ju det som är meningen också. Att träna. Jag kunde dock inte riktigt hålla mig till bara akvarellen. För att försöka förbättra bilden något har jag använt både kol och tuschpenna. Jag vet inte om det blev så mycket bättre, men det var kul. Särskilt prickarna.

Det är flera som har sagt sig vilja haka på den här utmaningen, vilket jag tycker är jättekul. Man delta en  gång eller alla dagar, publicera bilderna eller låta bli. Huvudsaken är att man har roligt. Lämna gärna en kommentar om hur det går. 

Och eftersom jag vet att jag har några engelsktalande läsare tänker jag göra något jag har dragit mig för länge, nämligen skriva en kort sammanfattning på engelska i varje inlägg. Jag kommer säkert att skriva fel många gånger, men det bjuder jag på (som min mamma brukar säga).

* * *

My first watercolur this week. I chose to paint a picture from the morning paper, but I´m not very happy with the result. I even tried to improve the picture by using both charcoal and a black and white pen, but I´m not sure it helped. It was fun to make it though. Especially the dots.

Feel free to join the challenge as many days as you like. Post pictures on your blog if you want to and have fun. I would love it if you left me a comment. 

4 kommentarer:

Emma sa...

Fin bild! Kommer ngt från mig också i veckan :)

Elin sa...

Det ser jag fram emot Emma!

Emma sa...

Bild nr 1 :)
http://krupnikov.wordpress.com/2012/05/15/rista-i-akvarell/

Emma sa...

Och här kommer bild nr 2 :)
http://krupnikov.wordpress.com/2012/05/15/lite-mer-linjer/

Tack för snäll kommentar om min förra bild!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...