20 maj 2012

Slarvade med måleriet men fick mycket annat gjort

Pappan läser monteringsanvisningen...
...Sonia ser lite tveksam ut...
...men med morfars hjälp blir det en lekstuga.
Det tog längre tid än beräknat med bygget av lekstugan. Så lång tid att jag inte hann med att göra någon akvarell igår. Jag hann knappt göra mig i ordning inför kvällens födelsedagskalas. Men nu står den där. Visserligen utan fönster och knutbrädor men med väggar, tak och dörr. Tjejerna började leka i den redan när vi byggde, vilket inte var särskilt uppskattat just då, även om det såklart är roligt att de tycker om den.

Idag ska jag gottgöra för gårdagens slarv med veckotemat och dessutom ska jag ge mig på att göra färdigt en påbörjad akrylmålning. Vilken tur att det är mulet, så jag slipper känna att utelivet lockar idag igen!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
så roligt med en lekstuga på tomten. Att barnen börjar leka i den redan innan den är klar är ju ett väldigt bra bevis. Skulle du kunna tänka dig att visa upp detta projekt på Byggla? Jag tror fler behöver tips på hur man bygger ihop en lekstuga! Om du vill visa upp det får du en liten present. Det är bara att maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer.
Och åh, lycka till med akrylmålningen! :)
Mvh
Vendela på Byggla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...