12 maj 2012

Farmors tofflor

Farmors tofflor
Det är kallt på golvet i mitt målarrum. Ibland sätter jag på en kupévärmare som jag tagit in från bilen för att inte fötterna ska frysa till is när jag står och målar. Ofta har jag ullsockor på mig, men jag lyckas alltid nöta hål på dem när jag hasar omkring framför staffliet. Igår hittade jag farmors gamla ulltofflor i källaren. Jag fick dem av henne för länge sedan, jag tror aldrig hon använde dem särskilt mycket, men jag hade glömt bort var jag stoppat dem. Nu ska de få stå parkerade i målarrummet så jag vet var jag har dem. De har en sula av både kork och gummi så de här borde jag inte kunna slita hål på.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag fryser så lätt om fötterna, så jag har ofta tjocksockor på mig- Även på sommaren.

Elin sa...

Och om man fryser om fötterna blir hela kroppen kall tycker jag. Skönt med sockor!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...