15 april 2012

Så nöjd när det är gjort

Vardagsrummet i eftermiddagssol - genom rena fönster!
Jag ägnade hela dagen igår åt att tvätta fönster. Det gick inte snabbt, men så är det inte heller min favoritsysselsättning. Varje år tänker jag att vi ska anlita någon som gör det så mycket bättre och snabbare, men det blir aldrig av. Delvis på grund av att jag blir lite småsnål men också för att det nästan känns enklare att ta itu med det själv än att ta reda på vilka man ska ringa, och boka ett datum och... Galet, jag vet, men så fungerar jag. 

Efteråt, när fönstren är rena, känns det dock underbart. Nu kan det gå minst ett år innan jag behöver tänka på det igen, och all energi jag tidigare använde för att våndas över mina smutsiga fönster kan jag lägga på lite mer kreativa tankar. Jag tror nästan jag måste sätta igång med något projekt redan idag.


4 kommentarer:

Sara sa...

Vad fint ni har det!

Elin sa...

Tack Sara!

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Wow, vilken fin bild över hemmet! Ser ut som en riktig lantidyll från någon inredningstidning:)

Elin sa...

Ha, ha... du skulle se hur det ser ut för det mesta, med barnens leksaker, ett kojhus under bordet och kletiga fingeravtryck på altandörren :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...