17 april 2012

En beställd vespa

"Frihet" (eller Gertrud i Italien), 2012, akryl på duk, 100x100 cm, SÅLD
Här är den målningen jag påbörjade veckan före Gästrik Konst och som jag gjorde färdigt förra veckan. Den föreställer Gertrud, en röd och blänkande vacker vespa, som jag fotograferade i somras. Då stod den framför ett fult stålstängsel, men jag tycker hon passar bättre in i ett Italieninspirerat landskap med fantastisolrosor och cypresser.

Målningen är en beställning från vespans ägare som en födelsedagspresent till hennes man (och jag har fått tillåtelse att lägga ut bilden här på bloggen). Hon var här och hämtade den igår, och som vanligt med beställningar så är det lite osäkert vad köparen ska tycka om tavlan. Vi hade bara pratat om motiv och storlek via mail, och sedan hade jag fått helt fria händer, men jag tror att hon blev riktigt nöjd. Hoppas mannen blir det också.

6 kommentarer:

Sara sa...

Vilken otroligt fin målning! De måste bli nöjda med den ju!

Elin sa...

Tack! Vi får hoppas det!

Petra sa...

Vilken härlig vespa...Verkligen fin:)

Ps
Nu är min sida uppdaterad. Om du vill kika in.

Elin sa...

Petra: Tack! Jag har tittat in till dig och lämnat en kommentar.

Mona sa...

Hej Elin! Superfin. Tänk att få susa till jobbet på en Gertrud! Ha det gott du är så duktig!

Elin sa...

Ja, jag är egentligen inte särskilt förtjust i motorcyklar men en vespa är ju något särskilt...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...