30 mars 2012

Och vinnaren är...

Farmor Huldas gamla godisskål med alla namnlappar i
... inte en utan tre. Istället för att använda någon slumpgenerator på nätet som jag har sett andra bloggare göra, så tänkte jag använda mig av lite hederligt barnarbete, genom att låta någon av mina barn göra dragningen. Har man då tre barn så vill naturligtvis alla dra en egen lapp, vilket ledde till att det blev två extra vinnare i dagens utlottning. Om tjejerna hade fått bestämma hade nog alla vunnit, för de hade kunnat fortsätta dra lappar hela dagen (åtminstone de två yngsta).

Minsta tjejen fick börja och Sonia drog den här lappen, och var så ivrig så hon hade lite svårt att hålla den stilla när jag skulle fotografera.


Mellantjejen Gretas lott blev den här:


 Och sist men inte minst drog Mira den här lotten:


Tre vinnare som alla hade valt olika motiv, vilket var lite kul. Jag hör av mig till er på en gång så ni kan skicka era adresser.

Det har varit så roligt att läsa alla kommentarer och motiveringar. Jag har velat svara på alla direkt, men ville inte blanda in mina egna kommentarer i listan, med risk för att jag skulle tappa bort någon vid dragningen. Tack till alla som deltog kommer här i stället!

5 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Stort grattis till vinnarna!

Maria sa...

Grattis till vinnarna! Vad kostar ett sådant konsttryck att köpa? Nu när jag inte hade turen på min sida =)

Madde sa...

Hurra, hurra, hurra för mig (& för er andra vinnare oxå) & hjärtligt tack Elin :)
Jag köper aldrig lotter & därmed vinner jag ju aldrig. Jag har alltid trott att jag bara (det är inte bara det förstår jag väl, jag känner mig lyckligt lottad) hade tur i kärlek!

Elin sa...

Maria: De mindre trycken kostar 250 kr (inklusive frakt) och de större 400.

Madde: Jag brukar heller inte ha tur i lotteri, men däremot i kärlek :)

Marianne Sandqvist sa...

Grattis säger jag också till de lyckliga vinnarna av de fina trycken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...