23 mars 2012

Jag firar fyraårskalas med skumpa och en utlottning!

Champagne och barnbubbel
Idag är det fyra år sedan jag insåg att en blogg skulle vara det perfekta redskapet för att få min slumrande kreativitet att vakna igen. Sedan dess har jag haft flera utställningar, sålt en massa tavlor och registrerat huldas byrålåda som ett företag. Jag har bloggen att tacka för mycket. Utan pressen att ha något att publicera varje dag hade jag nog gett upp mina kreativa försök redan i början, som så många gånger förut. Bloggen har också gjort att jag fått kontakt med andra kreativa människor, och min första utställning hade inte blivit av utan huldas byrålåda (Tack Marianne!). Därför tänker jag fira med ett glas champagne idag, men för att dela med mig av firandet även till er som läser tänker jag ha min första utlottning. (Det känns lite läskigt, men jag har mutat min mamma att delta ifall ingen annan vill vara med...)

Vinst i lotteriet är ett sådant här...

... det vill säga ett tryck med någon av mina målningar på. De motiv som finns att välja mellan ser du längst ner i inlägget. Trycket är av hög kvalitet med arkivbeständigt pigmentbläck på syrafritt papper, och är märkt med titel och signatur. Pappersformatet är A4, och själva trycket ca 15x15 cm, se bilden här ovanför. Ramas bäst in i en fyrkantig ram med passepartout (finns på Åhléns eller Gallerix), men passar också i en standardram i A4-storlek utan passepartout.

För att vinna behöver du bara lämna en kommentar på det här inlägget eller  på min Facebooksida, och tala om vilket tryck du vill ha om du vinner. Jag drar en vinnare om en vecka, fredagen den 30 mars. 


(Tänk på att färgerna kan skilja sig åt något på olika datorskärmar, på min ser bilderna mer dämpade ut än de är i verkligheten.)

Vad bär du på? I
Bestämmer själv
Allt hänger ihop
Med öppna ögon
Ombytta roller




23 kommentarer:

Maria sa...

Grattis! Kul att ha funnit dig här i bloggvärlden!
Jag vill jättegärna vinna "Ombytta roller".

Anonym sa...

Congratulations on your 4 years and doing so well with your paintings and business of art. Changing roles is quite remarkable and I love this idea. xox Corrine

PetraMaria sa...

Jag vill gärna vara med och vinna ett fint ex av: Med öppna ögon.
Stort grattis till dina 4 år :)

Anna sa...

Grattis till dina fyra år! Bloggvärlden är fantastisk!

Ombytta roller var bara för rolig! Lovely!

Ingela sa...

Hej Elin och grattis till dina 4 år på bloggen. Jag är jättegärna med och tävlar och min favorit är "Med öppna ögon".
/Ingela

Lisa sa...

Hipp hipp hurra, 4 år ida´!

Blev lite full i skratt när jag såg "Bestämmer själv". Det är ju Amanda. Inte utseende mässigt men namnet syftar antagligen på henne och den högen syns ofta under henne när hon sitter och pysslar. Så skulle jag vinna utlottningen tar jag gäääärna emot den.

Kramen!

Elin sa...

Grattis till dig och bloggen! Bloggar kan verkligen förändra ens tillvaro :)

Jag vill jättegärna vara med. Har ända sedan jag såg tavlan för första gången varit djupt förälskad i "Med öppna ögon". Så den står på min önskelista :)

Madde sa...

Hip hip hurra & grattis på födelsedagen! Fantastiska målningar allihop men jag fastnar för både färger, titel och blick i "Vad bär du på".
Ps. & det är väldigt trevligt att få lära känna dig så här via bloggarna :)

Anonym sa...

Grattis, grattis till dina 4 år och grattis till en underbar blogg!
Jag är mest förtjust i "Med öppna ögon".

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Ett lite sent grattis till 4 år i bloggvärlden kommer här! Härligt att läsa vad bloggeriet har fört med sig för dig.

Det var ingen lätt sak att välja ut en av dina fina bilder, men jag kände att "Allt hänger ihop" stämmer bra in på min livsfilosofi, så jag väljer den och hoppas på tur.

Kram Victoria

Lena sa...

Grattis grattis!
Jag vill absolut vara med i utlottningen - Allt hänger ihop är min favorit! :)

Jag håller tummarna!

Anonym sa...

Grattis världens bästa "Huldas byrålåda" på 4 års dagen!! Vi håller tummarna och skulle gärna utöka vår samling av Ellas fantastika verk. Familjen Svenssons favorit är "Allt hänger ihop" Kramar/Svennarna

Anonym sa...

Hej och grattis på bloggfödelsedagen! Vi vill gärna utöka vår fina konstsamling här hemma (det står ef i hörnet på de flesta). De är alla fina men "Ombytta roller" är en favorit.

Lotta Gärdh

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Grattis Hulda! Är så glad för att du finns i min bloggvärld! Jag gillar både Ombytta roller och Allt hänger ihop, så någon av dom skulle jag vilja ha på min vägg:)
kram

Linda sa...

Vad härligt! Grattis!
Jag gillar "Allt hänger ihop" bäst.
Kram!

Anonym sa...

Mutad eller inte Jag tycker i alla fall att alla dina måningar är jättefina. Duär så duktig, jag vet inte vem du brås på. Om jag skulle vinna så tar jag helst ett tryck av "bestämmer själv", den påminner om dig. Grattis också till 4 års bloggande i byrålådan.
Mamma

Marianne Sandqvist sa...

Å, självklart vill jag vara med och dels gratta till en fin och intressant blogg, dels vara med i utlottningen!!!

Jag gillar särskilt Bestämmer själv

Kram Marianne

Anna sa...

Din blogg är en stor inspiration för mig, och jag vill förstås gärna vara med i utlottningen. :)
/anna

Anette svammlar sa...

Vilken fin inspirerande blogg du har,
jag är gärna med och tävlar och vinner jag "allt hänger ihop" så blir jag sååå glad!

Grattis till fyra år, otroligt lång tid men jag kanske kommer hålla på så länge med, man vet aldrig :)

Ninni sa...

Grattis till fyra år med bloggen! Tack vare den så hittade jag till en av mina favorittavlor ;)"Syns jag nu".
Jag är gärna med och tävlar om ytterligare en..."Allt hänger ihop" skulle passa så fint här hemma.

Maria H. Örtenhag sa...

Vill önska ett lite sent grattis..Och Lycka till nu på din utställning! Va kul med en utlottning av dina fina alster. Jag bara fastnade helt i "Med öppna ögon" kan riktigt känna hur härligt det skulle vara att ligga där och bara "känna in" alla intryck. ;-)

Åsa sa...

Hej Elin!

Jag höll på att glömma bort din tävling! Jag tycker ju alla är så fina, men "Med öppna ögon" tycker jag är speciellt fin och titeln säger mycket om vad jag försöker fokusera på just nu i livet :-)

Grattis till 4 år!

jie sa...

Med öppna ögon! Va kul. Härligt o läsa att man kan få tillbaka sin kreativitet ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...