22 mars 2012

Ibland behövs det lite tanketid

Några målningar uppradade i matrummet
Jag tänker bättre med pennan i handen
Trots gårdagens plan att sätta igång med måleri tidigt på morgonen, var jag i morse tvungen att ta lite tid för tankar och skrivande. Jag hade en känsla av att det var något som fattades inför utställningen i påsk. Målningarna kändes lite spretiga, som om de inte riktigt hänger ihop. För att försöka se hur jag skulle kunna rätta till problemet, radade jag upp alla målningar jag har gjort hittills i matrummet, och så lade jag mig på golvet med penna och papper och försökte sammanfatta vad de handlar om. Vad det är jag vill säga egentligen? Efter lite tittande och skrivande kändes det mycket bättre. Nu har jag en plan för åtminstone tre tavlor till och en har jag påbörjat idag. Det blir nog bra.

Och förresten... I morgon är det födelsedagskalas här på huldas byrålåda. Vi fyller fyra år! Titta gärna in och fira med mig då. 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Your paintings are beautiful, I spy a little Boston terrier - my son has one, and a cute sheep! The ladies all look so interesting in their varied poses. xox Corrine

Lena sa...

Åh... jag önskar att jag hade vägarna förbi - skulle så gärna vilja se dina tavlor på riktigt. Men jag får väl vänta till de hänger på gallerier i Göteborg... eller Konstmuseet! :)

Elin sa...

Corrine: Yes, there is a little boston terrier :) The small animal paintings were a lot of fun to do!

Lena: Jag har inte varit i Göteborg sedan jag var liten och gick på Liseberg! Det kanske är dags :)

Maria sa...

De är ju helt underbara hela din långa rad av tavlor.

Elin sa...

Det är så underbart och inspirerande att se tavlor uppradade sådär. Ibland önskar jag att det gick göra detsamma med mina teckningar och att de liksom var lite större. Det är annars så lätt att glömma att man ens färdigställt någonting. Ser iaf ut som en kanonutställning :D

Elin sa...

Maria: Tack!

Elin: Ja, jag blir alltid på något sätt förvånad (och glad) när jag ser alla tillsammans, särskilt när de är inramade. Förstår ditt dilemma med teckningarna...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...