28 mars 2012

Det är skönt med variation men nu vill jag måla

Ramar som är spacklade och väntar på lite färg 
Det tar tid att hitta rätt färg...
"Jag ska vara hemma och måla hela dagarna" sa jag till mina kollegor när jag tog tjänstledigt från lärarjobbet, men det stämmer inte riktigt. Det är många andra sysslor som tillkommer, och särskilt som nu inför en utställning. Idag har jag målat det sista på ramarna jag spikade ihop igår och snart ska jag sätta dit upphängningsanordning och skriva titel och namn på baksidan.

Jag har också skrivit ut konsttryck/prints och försökt få till rätt färg. Det är inte helt lätt och det tog många försök innan jag hittade rätt. Nu har jag en hel hög kasserade prints som jag lägger i bra-att-ha-högen. Kanske kan de återuppstå i ett collage?

Morgondagen tänker jag dock ägna helt och fullt åt måleriet, men först måste jag röja lite här inne i målarrummet så jag hittar färgerna. Det blir ganska stökigt av att spika ramar.

Än finns det tid att delta i utlottningen av ett konsttryck. Se instruktioner här.

2 kommentarer:

louize sa...

Menåh va tycker otrolig tmycket om dom översta tavlorna där!
gudomligt fina!!


(Vill tipsa om en tävling där ja lottar ut 300kr presentkort från belysningsdesign =)
http://shapeful.vimedbarn.se/vinn-ett-presentkort-fran-belysningsdesign/ )

Elin sa...

Tack Louize!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...