16 februari 2012

Jag vill inte tänka mer - jag vill göra!

Pågående arbete upphängt på väggen 
Just nu går jag två kurser samtidigt, en på nätet och en i verkliga livet. Båda kräver att jag ska tänka, på samma sak fast ur olika perspektiv. Den på nätet vill få mig att drömma, att tänka stort och fundera över varför jag gör det jag gör. Den i verkliga livet vill få mig att skriva affärsplaner och göra budget. Mitt huvud snurrar när jag försöker kombinera de två, fast jag egentligen bara vill sätta igång med det praktiska.

Det känns lite konstigt att skriva det här, för egentligen är jag en typisk drömmare som gärna lever i mitt eget huvud och inte nödvändigtvis behöver ta mig från tanke till handling, men i det här fallet är jag tillräckligt motiverad för att vilja kasta mig ut. Jag kan ju bli fast i det här drömmandet för evigt om jag inte gör något nu. Det går ju inte att ta tjänstledigt en hel termin och bara gå hemma och lalla.

Idag har jag i alla fall tagit mig i kragen och ringt banken för att skaffa ett företagskonto. Vår bankkontakt ringde tillbaka, men bara för att säga att hon lämnat över till någon annan som visste mer om företag, och den personen skulle ringa mig, vilket han eller hon inte har gjort än. Typiskt. När jag äntligen kommer till skott.

Under tiden jag väntade på telefonsamtalet gav jag mig sjutton på att jag skulle måla färdigt den tavla jag hade på staffliet, och även om den inte är helt klar så kom jag en bra bit på väg. Just nu hänger den på väggen i matrummet så jag kan kika på den och fundera över om det är något som saknas. Själv ska jag hoppa på crosstrainern och skaka upp lite nytt blod till hjärnan så att jag kan tänka igen inför kvällens kurs som handlar om marknadsföring.


6 kommentarer:

Maria sa...

Lycka till både med tavlan och företagandet. Tavlan ser underbar ut!

Elin sa...

Tack Maria!

Gerda-Thyra sa...

Så himla fin den målningen är!
Jag har sista tiden blivit så förtjust i renar, vet inte varför men det är någon sorts längtan efter att se dessa fina djur som jag såg ibland då och då under min uppväxt i Norrbotten... här i Göteborg får jag gå på Lisebergs Julmarknad varje år och titta på dem under december månad! Inte illa det heller!

Elin sa...

Tack! Jag gillar renar också, fast det finns inga här... varken fria eller fångade så jag får hålla till godo med de målade.

Sara sa...

Intressant tavla :), kul att köra igång med företagande! Lycka till!

Elin sa...

Tack Sara!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...