20 februari 2012

Jag står och stampar

Jag har målat lite idag i alla fall
Varför ska det vara så krångligt att starta ett företag? Eller förresten - bara göra en liten ändring i det företag som redan existerar? Jag vill att allt ska hända på en gång men står bara och stampar på samma fläck. Just nu ligger bollen hos Skatteverket som handlägger ärendet. Undrar hur lång tid det tar? Under tiden växlar jag mellan att känna mig ganska säker på vad jag håller på med, till att slita mitt hår i vild förtvivlan (något överdrivet). Den här osäkerheten är inte bra för mitt måleri. Jag får ingen ro att måla, och utan målningar blir det inte mycket företagande. Suck!

Nej, nu bestämmer jag mig för att det får vara nog med grubblerier. Från och med nu ska jag släppa tankarna på nästa steg i företagandet och bara fokusera på min nästa utställning. Jag ska ta en sak i taget, gå klart starta-eget-kursen, avvakta information från Skatteverket och om jag fortfarande har frågor då, så tar jag dem då. Ingen idé att grubbla i förväg. Så, då var det bestämt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...