22 februari 2012

En turkos hund

Utan titel än så länge, 2012,  akryl och collage på duk, 15c15 cm
En liten hundtavla är färdig. Det blev en turkos variant den här gången. Hon såg lite förnäm ut så jag satte dit en av farmors gamla handknypplade spetsar runt halsen. Det kändes passande. 

Det är ovant att måla så smått, men riktigt roligt som omväxling. Jag kan inte stå vid staffliet som jag brukar utan sitter vid skrivbordet och använder alla mina minsta penslar. Tanken är att jag ska göra nio stycken i samma storlek. Vi får se hur många jag hinner med idag...

4 kommentarer:

Sara sa...

Fin! Ser fram emot att se de andra! Skönt att måla smått- snabbt resultat, får känna att man blir färdig med nåt...

Lena sa...

Jättefint! Verkligen extra roligt med spetsen!

Elin sa...

Tack Sara och Lena!

Maria sa...

Kul med spetsen, det blev pricken över i, som man säger!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...