27 februari 2012

En ny utmaning för nästa månad

Mönstrade papper som väntar på att förvandlas till vykort
Snart är februari slut och därmed också min egenpåhittade utmaning att teckna en person ur morgontidningen varje dag. Jag har sökt på nätet efter en ny utmaning för kommande månad, och hittade då en kul idé hos kreativa iHanna. Hon gör en årlig DIY Postcard Swap. Det går ut på att man gör tio vykort, i vilken stil man vill, som man sedan skickar till tio andra deltagare i bytet. Om allt fungerar som det ska borde jag alltså få tio vykort skickade till mig från andra kreativa människor i hela världen. 

Jag har påbörjat mina vykort genom att måla mönster på fyrkantiga akvarellpapper. Hur jag ska gå vidare visar jag vid ett senare tillfälle. Roligt är det i alla fall och än finns det tid att delta. Sista anmälningsdag är den 7 mars. Ju fler som deltar desto bättre!

6 kommentarer:

Madde sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Madde sa...

Vad roligt att hitta hit & att vi båda är med i Hannas vykortsbyte :)

Sara sa...

Rolig grej! Tyvärr är tid inte nåt jag har gott om för tillfället... Ser framemot att se dina :). Det hinner jag!

Elin sa...

Madde: Ja, det ska bli roligt att se vad som dyker upp här hemma.

Sara: Tur att du har tid att titta in här i alla fall! :)

iHanna sa...

Spännande början! Och tack för länkning och omnämnande. Dina morgonmänniskor är fantastiska. Själv är jag en kvällsmänniska... ;-)

Elin sa...

Tack Hanna! Det ska bli roligt att delta i bytet. Jag ska göra färdigt vykorten idag, tänkte jag.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...