4 januari 2012

Brist på ljus

På staffliet just nu
Det går framåt. Hela eftermiddagen igår spenderade jag i målarrummet och lyckades bli nöjd med två till målningar, av vilken en är ganska stor. Det känns bra. Egentligen skulle jag behöva ha fortsatt hela kvällen, men ljuset blir så dåligt i målarrummet att det är svårt att se skillnad på färgerna. Jag har lånat in en lampa från vardagsrummet för att kunna måla lite längre, men det hjälper inte mycket. I dagsljus ser färgerna helt annorlunda ut och det har hänt att jag fått måla om stora partier. Kanske dags att investera i en bättre lampa?

För att inte slösa bort tiden (som är så dyrbar just nu) ägnade jag kvällen åt att samla inspiration och skissa på nya motiv. Jag hade kört fast lite och visste inte riktigt vad jag skulle gå vidare med, men skissandet gav resultat och nu har jag flera idéer att jobba vidare med. Dags att sätta igång!


4 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Wow, dina sista två här ser underbara ut. Keep up the good work:)

Och det där med stressen känner jag också igen mig i förstårs, men av någon anledning brukar det lösa sig - eller rättare sagt - man SER TILL ATT LÖSA DET (eftersom man måste)

Skickar lite målarenergi också från ett grått och regningt Stockholm!

Elin sa...

Tack Helena! Det känns redan lite bättre :)

Visst är det så att man ser till att fixa det. Jag har till och med tänkt ut en reservplan att jag kan ta med några gamla målningar som är kvar här hemma och som faktiskt kan passa in i temat. Jag vill helst ha nytt, men det kan få gå om det behövs.

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Vilken målning!!! Heeelt underbar :))

God arbetslust!
//bettan

Elin sa...

Tack Elisabeth (eller Bettan - vet inte riktigt vad jag ska kalla dig)!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...