21 december 2011

Själv är bäste dräng

I have changed my website address...
För en tid sedan lade jag ner min hemsida. Eftersom jag inte kan något om att bygga hemsidor hade jag använt mig av en sida som var enkel att använda, men där det inte gick att anpassa designen precis som jag ville. Det blev aldrig riktigt bra. Istället har jag en tid funderat på att göra en sida här på Blogger. Det är visserligen en blogg, men nuförtiden har de alla funktioner jag behöver på en hemsida. Och dessutom kan jag göra allt själv, vilket är ett stort plus i min värld. Jag är en stor fan av gör-det-själv-projekt.

Experimenterandet med att bygga en hemsida via Blogger påbörjade jag för länge sedan men jag har inte haft tid att göra färdigt. Det har heller inte känts särskilt brådskande, tills jag häromdagen insåg att mina visitkort inte längre är aktuella, och jag har inte tid att beställa nya innan det är dags för utställning i januari.

Idag gjorde jag därför slag i saken och beställde ett nytt domännamn som är kopplat till den nya bloggen/hemsidan. Den tidigare hemsidans adressändelse .se är nu alltså ändrad till .com. Det betyder att jag  bara måste göra en liten korrigering på visitkortet, så kan jag använda dem ett tag till. Hemsidan är fortfarande inte färdig och inte tillgänglig för andra än, men det ska jag fixa så fort som möjligt. I alla fall före den fjortonde januari!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...