3 december 2011

Potatistryck med julmotiv



Hela förmiddagen idag gick jag omkring som en osalig ande och funderade över om jag glömt något. Det kändes som om något fattades. Till slut kom jag på vad det var. Jag har blivit van att teckna eller måla varje dag och skriva ett blogginlägg om det. Idag hade jag inte planerat något kreativt och det var det som saknades. Det var lätt åtgärdat.

Min tanke var att jag och småtjejerna skulle trycka julkort, och jag skar därför ut några julmotiv ur halverade potatisar. Sonia tyckte att vi skulle göra en julbil men det kändes lite för avancerat för mig, så vi gjorde en gran, ett hjärta och en stjärna. Medan jag tryckte enstaka hjärtan i rött, släppte tjejerna loss och använde alla former och hela färgpaletten. Det blev inga julkort direkt, men fint ändå. Greta gjorde bland annat en kärleksförklaring till sin pappa. Det är ju inte helt fel det heller.

3 kommentarer:

Linda sa...

Ja, potatistryck! Det är ju för himla kul. Och simpelt.

Livskrafter sa...

inspirerande blogg som jag GÄRNA återvänder till
Ha en fin söndag
Emma

Elin sa...

Linda: Ja, jag förstår inte varför jag inte gör det oftare.

Emma: Tack - detsamma!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...