29 december 2011

På jakt efter kilramsdelar...

Julklappsbok och en Pandurokatalog
Vanligtvis beställer jag allt mitt konstnärsmaterial på nätet. Det är bekvämt eftersom det knappt finns någon butik här i närheten som har de produkter jag behöver. Ibland händer det dock att jag är lite sent ute, som idag till exempel, och det får jag alltid ångra. Jag har påbörjat flera tavlor med måttet 35x35 cm, men bara två av dem är uppspända på kilram. På något sätt hade jag fått för mig att det skulle gå att lösa, men så var icke fallet. Varken färgaffären eller det nyöppnade Panduro hade det jag ville ha. Typiskt!

Nu har jag gjort det jag skulle ha gjort redan från början, jag har lagt en beställning hos Artistica och håller tummarna för att paketet hinner hit innan det är dags för utställning.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hoppas att du får tag på vad du behöver. Jag blir så målarsugen när jag kikar in, men hinner inte med målandet just nu. Kanske när det blir vardag efter alla helgerna...
Gott nytt år!

Elin sa...

Ja, det är lite mycket nu så här runt jul. Jag har sagt ifrån många saker för att ha tid för måleriet - är så illa tvungen eftersom jag har en utställning planerad i januari.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...