23 december 2011

Ibland kommer det annat i vägen

At least I had time to paint a little bit...
Idag skulle jag måla. Jag skriver skulle, för det blev inte riktigt så, och det kanske jag borde ha förstått när det är dagen före julafton. Lite sista-minuten-shopping för Peter, en storasyster som skulle göra  potatismos för första gången och två hungriga barn som inte ville vara kvar hos mormor och morfar, satte käppar i hjulet för mig. Jag hann bara röja undan allt skräp i målarrummet, måla lite collagepapper, slå ihop en kilram och spänna upp en målning som jag påbörjat innan det var dags att ge upp. Måla ordentligt får jag göra en annan gång.

2 kommentarer:

Gerda-thyra sa...

God jul! Fira nu jul i lugn och ro... Måla kanske du får tid till i mellandagarna?!

Elin sa...

Ja, det blir nog tid. Det brukar alltid lösa sig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...