8 december 2011

Färg och grubblerier


Jag har länge varit förtjust i att använda collagebitar i mina målningar. Ofta river jag bitar ur gamla veckotidningar, men i mitt senaste måleriprojekt ville jag ha mer mönster och mer struktur, så i sann gör-det-själv-anda satte jag igång att göra mina egna mönstrade papper. En väldigt befriande måleriövning med mycket färg men inte så mycket precision.

Resten av dagen har jag ägnat åt en stor målning som jag precis har gjort färdigt. Åtminstone är jag färdig för tillfället. Jag måste titta på den lite mer. Den innehåller också mina hemmamålade mönsterpapper och jag är nöjd med hur de ser ut. För övrigt är jag inte riktigt lika nöjd med målningen. Jag har en sådan där dag när jag känner mig alldeles omöjlig, när allt bara känns konstigt och jag tvivlar på min egen förmåga. Jag går och har en liten sur känsla i magen som säger åt mig att jag är galen som tänker ägna mig åt måleriet nästa termin. Vem tror jag att jag är? Så är det ibland.

Det känns nog bättre i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet vem du är: en sann konsnärssjäl. Jag känner igen mig själv så väl i detta och tror inte vi är ensamma om det heller.

Du ÄR begåvad. Dont forget.

Kram
p.s.varsågod for kortet, det var roligt att få göra din dag lite ljusare:)

Elin sa...

Tack Helena!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...