27 december 2011

Arbete pågår

Arbete pågår i målarrummet
Det här är bland det bästa jag vet! Ett eget rum fyllt av papper, färger, tyger och penslar, och dessutom tid att leka med alltihop. Det blir lite rörigt men det gillar jag.

Just nu tar jag en liten kaffepaus medan färgen torkar så att jag kan fortsätta med nästa lager. De senaste målningarna jag har gjort har haft mer collagebitar infällda än tidigare, och det tar längre tid innan de torkar. Det räcker inte att blåsa lite med hårtorken som jag gör annars när jag blir otålig. Det är en aning frustrerande, men säkert nyttigt för mig. Kanske borde jag ägna mig åt oljemåleri för att träna på att vänta...

4 kommentarer:

Rita sa...

What a lovely work area. I want to learn collage and would love to see what you make. :)

Elin sa...

Thank´s for stopping by Rita. I will show the paintings I´m working on as soon as they are done.

Maria sa...

Vilken härlig hörna! Där skulle jag gärna slå mig ner!

Elin sa...

Ja, det är skönt att ha ett eget rum där allt kan ligga framme. Just nu ser det dock lite ännu rörigare ut. Jag förstår inte hur det kan gå så fort...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...