8 november 2011

Ett motiv - trettio bilder 8

Akvarellhundar på gång
Jag fortsätter med mina hundar, och idag återgick jag till akvarell trots mitt misslyckade försök tidigare. Att någonting är svårt är ju ingen anledning att ge upp, snarare tvärtom. Jag behöver träna. Och dessutom är det faktiskt riktigt roligt, särskilt när man helt kan släppa tanken på ett färdigt resultat och bara pröva sig fram.

En annan anledning till att jag väljer akvarell är för att det går fort och kräver ingen kraftansträngning. Jag är fortfarande inte helt återställd efter höstlovets sjukstuga, och varvar målandet med hostattacker. I morgon ska jag dock vara tillbaka på jobbet och det ska nog gå bra. Nu är jag trött på att vara sjuk.

Här nedanför syns resultatet av dagens övningar. Mitt bidrag till Art Every Day Month. Alla hundar är skissade med blyerts först men jag brydde mig inte om att titta på originalfotografiet, eftersom jag inte tyckte att det var så viktigt att alla proportioner blev exakt rätt.

Fler bidrag finns här.

Liten blå hund 
Prickig färgglad hund

Spöklik hund

9 kommentarer:

Gwen sa...

Your colour washes are lovely!!
Gwen xx

Carol sa...

WOW! Those puppies are wonderful :0)

Elin sa...

Thank you Gwen and Carol!

Ann Marie sa...

Oh, the orange with white dots is my favorite.

Tracey FK sa...

I love watercolours for that exact reason... they make me experiment and not be too precious... these are actually some of my favourites of your dogs and the bottom one is really lovely... glad you are starting to feel better and I am sending warm summer thoughts your way to help get rid of that cough xx

Vicki Holdwick sa...

Such fun and lovely paintings.

Thanks for sharing,

xoxo

Maria sa...

Hej Elin! Så spännande att utgå från ett motiv och arbeta med det. JAg är sugen på att måla akvarell, men har så svårt att hinna allt jag är sugen på. Jag tycker om dina bilder och din blogg, så jag lägger dig i min länklista om det är okej? Mvh Maria

Elin sa...

Ann-Marie: The orange one is my favourite too.
Tracey: Thank you for the warm summer thoughts - I feel better already!
Vicki: Thank you for your comment!

Elin sa...

Maria: Vad roligt att du tittade hit. Självklart är det okej att du lägger till mig i länklistan. Jag tänkte lägga till dig också... har inte hunnit så långt än bara med alla hundteckningarna.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...